16. 5. 2017

My favourite writer - JOHN GREEN

ENGLISH
Aj tento mesiac som sa rozhodla napísať ďalší článok v rámci série favourites, teda obľúbenosti. Dnes by som vám rada napísala o mojom obľúbenom spisovateľovi. Určite ich mám rada viac, ale práve John Green si ma získal najviac. 

I decided to write another post with tag favourites. Today, I would like to write about my favourite writer. Of course, I like a lot of writers, but John Green is definitely the most favourite. 


John Green, tridsať-deväťročný Američan, nie len píše, ale aj vloguje a tvorí online výučbové videá. Jeho najznámejšia knižka Na vine sú hviezdy, ktorú napísal v roku 2012, sa dostala na zoznam najpredávanejších kníh New York Times, no ešte skôr, presnejšie v roku 2005, získal cenu Michael L. Prinzt Award za Kam zmizla Aljaška.

John Green, thirty-nine year old American, is not just a writer. He is also a vlogger and a editor of educational video series. His most known book The Fault in Our Stars, 2012, made it to the New York Times Best Sellers list. But even sooner, in 2005, John Green recieved Michael L. Prinzt Award for Looking for Alaska.

Johna Greena som spoznala práve vďaka knižke Na vine sú hviezdy a zapáčila sa mi až tak, že som sa rozhodla prečítať si aj ďalšie knižky z jeho pera. Musím sa priznať, že aj keď Na vine sú hviezdy je jeho "klasika", nie je moja najobľúbenejšia. Mám ju rada, ale napríklad Kam zmizla Aljaška, jeho prvá kniha, sa mi páči viac. Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín sa mi zo všetkých knižiek páči najmenej, ale stále ju považujem za dobrú. Iba sa mi páči menej než ostatné. Má super myšlienky, to je samozrejmosť a určite keby som ju otvorila, našla by som niekoľko z nich podčiarknutých. Papierové mestá Will Grayson, Will Grayson, ktorú napísal spolu s Davidom Levithanom, považujem za lepšie než Katheriny, ale určite sa nechytajú na Aljašku. Spolu s Hviezdami patria medzi také dobré stredy, ktoré určite majú krásne myšlienky a mnoho podčiarknutých riadkov.

I learned about John Green through his book The Fault in Our Stars and I liked it so much that I decided to read other books. I had to admit, that even The Fault in Our Stars is a "classic", it´s not my favourite one. I like it, but I like Looking for Alaska, his first book, much more. I like An Abundance of Katherines at least, but I think it´s still a good book. I just like the other books little more. It has a lot of good thoughts which are underlined. I think that Paper Towns and Will Grayson, Will Grayson, which he wrote with David Levithan, are better than Katherines, but I think it's still not so good as Alaska. I think that it´s this "golden mean" together with Stars, which have so beautiful thoughts and a lot of underlined lines. 







18 komentárov

  1. ja som čítala iba Na vine sú hviezdy, ale bola som nadšená, v angličtine sa to veľmi lahko čítalo, určite sa niekedy v buducne chystám aj n ostatné :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, sú to veľmi jednoduché knižky, aj keď ja som ich čítala iba v slovenčine. Sú jednoducho napísané ale obsahujú krásne myšlienky :)

      Odstrániť
  2. Shame on me, I never read anything from John Green! But I must, I know :)
    The Fancy Cats | Japan Candy Box Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pár knížek od něj jsem četla a byly fajn :)
    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú to také milé knižky. Vôbec nie náročný štýl písania, ale poteší sa im aj dospelý čitateľ :)

      Odstrániť
  4. Johna Greena mám ráda! Sice to nedávam na jeho ale miluju jeho myšlenky a jak jsou skryté v řádkách :)
    All about Candys life

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne presne presne <3 Tie myšlienky!

      Odstrániť
  5. Ja som asi jediný človek ktorému sa jeho knihy nepáčia :( no nevadí je super že ty si našla práve to čo si hľadala a že si z toho nadšená a že ti to robí radosť!!! <3
    Ivana xx
    Truwoman PINK FB page

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako sa hovorí, sto ľudí sto chutí a predsa nemôže sa všetkým páčiť všetko :)

      Odstrániť
  6. Prečítala som od neho tri knihy a bohužiaľ sa mi páčila len jedna, takže som naňho ako na spisovateľa zanevrela. Mám nejaký problém s jeho koncami, a preto som sa rozhodla už od neho nič nečítať, ale samozrejme, to je len môj uhol pohľadu. Ale som rada, že niekomu sa páčia viac, vec 100 ľudí, 100 chutí!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, tie ukončenia sú niekedy všelijaké, ale vždy si hovorím, že kvôli tým myšlienkam sa to oplatí :)

      Odstrániť
  7. Zatím jsem od něj četla jen Hvězdy nám nepřály a musím říct, že jsem byla trochu zklamaná. Možná to bylo tím, jak byl v té době každý z knížky nadšený a já měla moc vysoké očekávání. Ale říkala jsem si, že mu dám ještě jednu šanci a přečtu si další knížku:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Očakávania dokážu veľmi ovplyvniť. Ja som Na vine sú hviezdy čítala s inými očakávaniami, skôr negatívnymi. Hovorila som si, že čo za "úchvatnú" knižku to musí byť, keď každý z nej šalie, nedávala som jej veľa. A asi práve preto ma zaujala. Zapôsobila na mňa opačne :)

      Odstrániť
  8. Ach, to tvoje vydání Aljašky má tak krásný přebal! Od Johna jsem četla Hvězdy, Papírová města a právě již zmiňovanou Aljašku. A musím přiznat, že těžko se vybírá ten nejlepší příběh!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Super článok :) Od Johna Greena mám doma asi 2 knižky, no mojou najobľúbenejšou je Kam zmizla Aljaška, je to krásna knižka

    www.frenchstyle.eu

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ani nevím proč, když ho mají rádi snad všichni, ho mám ráda, ale mám ho ráda! Mám od něj všechny knížky a vždycky mě naprosto učarují!
    Jinak jsem se stala pravidelným čtenářem tvého blogu, tak se kdyžtak můžeš mrknout ke mě a taky začít odebírat. :-)
    www.jdeocestu.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. John je taká moja stála láska, na ktorú nenechám dopustiť :) Ďakujem veľmi pekne <3

      Odstrániť

Latest Instagrams

© IVANNA. Design by FCD.